En kväll på en golfbana

I söndags spenderade jag & Oskar kvällen på golfbanan här i stan. Så här såg det ut.
image85

image88

image87

image86

image84

image83


Lördag

Igår var jag ledig, fett nice om man får uttrycka sig så.. Jobbade ju över härromdagen (7-19.30) för att få vara ledig igår. Hade verkligen behövt att packa då så att vi kan flytta över vårt pick o pack i den nya lägenheten och sedan städa denna innan en kille som heter jonas ska bosätta sig här. Men eftersom jag jobbat varje dag det varit fint väder och därför inte kunnat njuta av solen mer än på lunchrasten så kände jag att det var solen jag skulle ägna gårdagen åt. Därför var det ett utmärkt tillfälle att komma hem till föräldrarnas trädgård igår när mamsen ändå skulle in till stan och göra några ärenden. Tyvärr så brukar det dra ut på tiden när vi gör ärenden ihop. Så även igår, allting slutade med att jag som inte skulle handla något igår kom hem till Degetown 1000kr fattigare (hela summan jag fört över till kontot), 200kr gick till bolaget, 400kr till hm, 100 till maxi och 300kr till nya köksgardiner (sjukt pris för 1 par panellängder).. Dessutom kom vi inte innanför degebergas stadsgränser förrän klockan var 14.30. Sen var det mjukglass på Mjela-rix som gällde, där vi även träffade söta Amy och hennes utbytes-kompis. Efter det åkte vi till havet och var där i typ 1 timme eller lite mer. Sen åkte vi hem och satte på grillen och jag satt och solade ryggen och vek servetter som mamma o pappa ska ha på sin middagsbjudning ikväll =) Sen kom Oskar med röda faran och vi grillade och tog varsin öl/cider.. Sen ringde lilla Milla o vi snackade lite skit, trevligt! Kvällen avslutades med att jag gick och la mig i sängen i mitt gamla "flickrum". En helkanon dag!! Värre var det däremot imorse. Jag hade ju varit ute i solen hela dagen igår och allt jag fått i mig innan grillningen var en fralla o en festis. Jag visste att jag borde druckit mer för att inte få ont i huvudet av vätskebrist, men jag kände inget igår så jag trodde det var lugnt. Men det var det inte, jag vaknade med värsta huvudvärken och mådde även illa. Tråkig avslutning på vistelsen hos föräldrarna. Och jag som gick upp 8.30 imorse trodde att jag skulle hinna få ut mycket av dagen, men så har det inte blivit eftersom jag precis käkat frukost och piggnat till. Så nu ska jag slänga mig i duschen och försöka få något gjort idag.

Over and out

Lägenheten update

Golvläggaren skulle komma i fredes den 2/5. De hände dock aldrig. Gissa då om vi fick en chock igår när vi gick in i lägenheten för att kolla om han hade varit där igår och fick se att alla golven i hela lägenheten var täckta med papper. Då var det målarna som hade dykit upp och målat taken, satt strucktur och rivit ner tapet. Idag har dem målat alla rummen och tagit bort alla våra köksluckor. Nu är det bara vårt stora sovrum som ska tapetseras också.. Gött!
Dock måste golvläggaren också komma, jag funderar lite på om det kanske är han som ska komma den 15/5, ABK sa nämligen att golvläggaren skulle komma den 2:e och målarna den 15:e, det kanske var tvärtom istället...

RSS 2.0