Chilli

Idag har jag chillat i hängmattan, det var SÅ nice! Låg i hängmattan med en kudde och filt och min bärbara dator på magen :) Låg o lyssnade på musik, surfade o drack cola =) Tror jag somnade 20 min eller nåt, mysigt!

Sen blev det hemmagjord pytt-i-panna med chorizo! Pratade även med mamma o pappa som jag hoppas ska bjuda mig på middag på lördagkväll, grillat hade suttit så fint ;-)


En hängande matta!

Nu står den där på balkongen. Min hängmatta med stativ. NICE!

Gårdagen tänker jag inte ens kommentera, för det är den inte ens värd.

Innan ikväll gjorde jag lax med potatis, lök o sås...såååå gott! Det behövde jag. Och där är fortfarande ingen smutdisk i köket =)

Nu ska jag snart sova, god natt.

Tråkigt

När ska solen vända tillbaka? Det har ju regnat hur många dagar som helst nu! Tycker synd om studenterna som fick sånt här skitväder. Annat var det för två år sedan när man själv stod där nervös i den där fula studentmössan. Då sken solen! Jajja bara det blir fint väder på fredag när det är midsommar så är jag nöjd! =) Nu har jag tråkigt, har diskat halva dagen känns det som, men går man inte upp förrän vi 10:30 så är det kanske inte så konstigt. Och nu har jag inget att göra (inget kul iaf) så innan hade jag lite funderingar på att städa lägenheten så hade hela helheten blivit fin idag, men jag vet inte om jag är så sugen på det... Så tråkigt att ALLA är på studentfester. Och att jag ska jobba imorron. Hur mycket suger inte det? Och att jag ska jobba på söndag, vi ska ju ut imorron.

Idag, när jag satt på balkongen samtidigt som regnet öste ner tänkte jag, fan va gött det hade varit med en hängmatta här ute. Det regnade men det regnade inte in på balkongen och det var en väldigt behaglig temperatur ute (hur mycket pensionärsvarning var det inte på dom orden då), så då hade det varit så gött att ha en hängmatta att chilla i, ligga o läsa en bok, lyssna på musik, dricka en drink o röka..hur fint hade inte de varit?!

Nej nu får jag återgå till mig cider o mina tända ljus..

Over and out

Hanna är trött

funderar på att gå o lägga sig...

En underbar helg

Jag har haft en så bra helg att det nästan är oförskämt. I fredes var man ledig. Sen var det banken med jobbet på kvällen. Vi käkade vildsvinfilé med buffé med diverse som potatisgratäng o såser.. Riktigt gott. Och eftersom cider o öl stod i kannor på bordet som ständigt fylldes på precis som glasen så fort man tagit  en slurp, så är det ju inte så konstigt om man blev lite fuller =) Sen var vi på banken hela kvällen.

Lördag. Vaknade klockan 13, helt sjukt. Efter en sttund pallade man sig ner till McDonalds för frukost/middag. Sen var det bara dags att gå hem o börja göra sig iordning igen. Sen bar det av till O´learys för att insupa sverige-matchen med en fin trippelburgare i handen. Det blev ju dock ingen höjdarmatch. Och efter matchen var stämningen minst sagt avslagen. Hade dem bara vunnit hade det kunnat bli hur kul som helst där, de hade faktiskt skitbra musik, gammal rock musik á la Hanna-smak! Sen flöt skeppet vidare till biljard, ingen höjdare där heller och eftersom vi kände att vi inte var tillräckligt berusade för att dra in på banken så fick det bli filmkväll istället.

Söndag. Frukost bestående av prinskorvar, köttbullar, grekiskt lantbröd och philadelphiaost. Hur gått som helst. På eftermiddagen kom mamma o pappa o hämtade mig, vi drog till degeberga och där blev jag också bjuden på mat och jag fick till och med bestämma vad. Så det blev prinskorvar en gång till, denna gången med potatis, gräddfil och rödlök. Jag började kolla lite på Morgan Pålsson, hann dock aldrig färdigt men den är ju så rolig (och jag har ju sett den innan)!

Igår jobbade jag, det var tänkt att jag skulle jobba mellan 7-17 men eftersom någon blev sjuk fick jag stanna och stänga så det blev jobb fram till 19.30.. Lite drygt.. Sen ringde Karro o frågade om jag ville följa med hem till humze o titta på film. Så direkt efter jobbet bar det av ditåt. Sen tittade vi på en film som jag inte minns namnet på tror att det var nåt med cob?? Vet inte, men vi åkte skateboard i hallen och trapphuset i alla fall, skoj.

Idag har jag varit ledig, fattar inte vad som händer, vaknade inte förrän 12 idag.. Då fick jag lite panik, jag skulle ju infinna mig i tattoo-studion klockan 12.. Hade ställt klockan på tio men antagligen har jag väl stängt av den när den ringde, minns dock inte det.. Så det var bara att borsta tänderna, slänga på sig några paltor och ta på sig solbrillorna för att sedan bege sig till Tattoo by hudkonst. Karros tattoo hade redan påbörjats men det var inte långt innan.. Den blev SSSÅÅÅÅ fin. Efter det var de först en liten rökpaus, sen var det dags för Sandra att få sin första tattoo. Jag o Karro passade på att ta en lite avstickare till conditoriet som ligger next door, det blev lite blodsockerhöjare o sen fick vi spana in hur det gick för Sandra. Karro träffade också en tjej hon kände i studion som också blev tatuerad idag med sina två kompisar så man har sett många bli tatuerade idag. Och att sitta i samma rum som Karro när hon får sin andra tatuering o Sandra får sin första gör ju en såååååå sjukt sugen på en till så det är helt galet. Jag har velat ha en till (en lyckad..) sen jag skaffade min misslyckade -07 men jag har inte riktigt hittat nåt motiv som jag VERKLIGEN fastnat för, men idag när man satt där i de rummet så kändes det som vatt de fakk, bara ge mig en spontangrej nu bara för att det är kul! =)

Sen gick jag o Anny på stan en liten runda, sen blev man bjuden på mat av min kära bror. Snack om att det var gott. Nypotatis, hemmagjorda biffar och svampsås..Mmm:) Sen somnade jag lite på deras soffa, hur länge har vi delade meningar om. När jag sedan vaknade (efter typ en halvtimmes slumring) hade jag ingen aning om hur länge jag sovit eller vad klockan var. Men jag kände att det var dags att dra hem. Och jag kom precis hem till Desperate! Så nu har jag precis tittat på det, men nu är det dags att avsluta för ingen jävel kommer orka läsa detta..dock hade jag kunnat tragga på länge till..

Kan ju bara nämna att the one and only thing jag köpte på stan idag var en rosa tjcoketröja, nice!!

+ att skattepengarna har kommit idag!!!!!!!!!!!! Får inte glömma flytta över dem så att jag inte shoppar upp dom ;-)

Dags att sova

Har varit en väldigt aktiv helg och eftersom det är jobbedag imorron är det dags att gå och lägga sig. Lite sömn nu hade inte suttit fel. Får uppdatera mer sen, försökte innan men då kom jag inte in..

Vad fan har jag tur i??

De sägs att har man inte tur i spel så har man tur i kärlek. Jo eller hur, ta mig i sketan!
I påskas fick vi varsin trisslott från jobbet, jag vann 75kr. Inte så mkt, så jag tänkte gambla lite. Och nu har vi haft en kampanj på jobbet så köper man 2 triss så får man en tianlott på köpet. Så jag la till 25kr och fick 4 trisslotter och 2 tianlotter. Men vann jag nåt? Så fan heller!! Sjukt, på 6 lotter vann jag NADA! Och tur i kärlek har jag ju uppenbarligen inte, så vad fan har jag tur i??

Men jag har ju Karro, och det är väl tur bara de! Min fina vän..

Strö lite socker på mig som bara du kan..

..så bra!


Så var vi inne i juni..

Helt sinnesjukt vad tiden går.. Men fint väder har vi ju fått iaf, synd bara att man jobbar inomhus hela dagarna så att man inte hinner märka det =)

Nu ska jag försöka sova lite. Hannah Montanah signar out... ;)

RSS 2.0