All I want for Christmas is You!!

;)

OOOooopS!

Sitter vid datorn o söker ny lägenhet för fulla muggar o lagar samtidigt potatis i ugnen, i köket.. Gick ut nu för att kolla om dem var färdiga och jag skulle tippa på att dem var det för ca 10 min sen.. Nu var väldigt många av dem nämligen svarta, inte för att jag har ngt emot färgen svart (det är typ min favvofärg på kläder) men mina potatisar vill jag gärna inte ska vara svarta ;) Tabbe! Hinner heller inte göra ngt annat innan oskar kommer hem från gymmet... Ooops!

Ett år sedan!! =)

Idag är det ett år sedan jag fick mitt kökort ;) Började på intensivkursen den 30/10 och fick alltså körkortet 28/11 (mindre än en månad, men det var ju tack vare att ja klarade allt på första försöket) =). Hade dock kunnat ha det mkt tidigare... Ville ju ta en intesivkurs på påsklovet men det gick inte för då åkte vi till Egypten, sen tänkte jag ta det på sommarlovet, men då var det fullbokat så det fick bli som det blev... Men det är inget jag ångrar för det var så jag träffade min nuvarande chef =)

image39
Helt klart värt det =)

Ring nu då!!!!

Snälla ring nu då för snart orkar jag inte hålla mig vaken längre + att jag håller på att få huvudvärk av att sitta framför datorn... Men jag måste för lägger jag mig i soffan så somnar jag o då orkar jag inte upp när det ringer..
Så snälla, RING NU!!!

Sitter o väntar..

Sitter just nu hemma hos min kära bror (han sover) och väntar på att min sambo ska ring och säga att jag ska komma och hämta honom och de andra fyllekajjarna =) Lite drygt, men vad gör man inte för en sådan snygging som han??

Passar även på att lägga in lite bilder från Marcus dator..

                                                
Världens bästa Oskar, i Egypten.                       Jag, i Egypten.

                                               
Jag o Älskling, i Tyskland på spritresa.             Såhär minns jag min student =)

                                                
Brevbäraren Hugo ;)                                              Hurghada airport ;-)

                                                      
En liten glass i Polen...                                        Jag o älskling på brors inflytt.fest

                                              
Jag o älskling, julafton -06                                  Älskling fiskar i Norrland

Är så full av ord och känslor...

...men ändå orkar jag inte skriva något vettigt ;)

Blä för idol.
Blä för imorron.
Blä för stökig lägenhet.
Blä för att tvätta på söndag.
Blä för mig.
                             image21

Nu ska jag sova

Nu börjar det bli dags att gå och lägga sig.. Oskar har redan klagat på att jag väsnas. Och dessutom vill man ju inte ha påsar under ögonen på bilderna imorron... Go natt

Hanna Hjärta Oskar

  

=( =) =(

Yes up and down.. Mår inte så bra just nu, men det går väl över snart.

I måndags var jag ledig o då lagade jag mat HELA dagen. Först två tacopajer sen piroger o sedan en hemmagjord variant av moussaka (med reservation för stavningen) och sen klämde jag in lite köttfärsås o spagetti. Sjukt gött, hade mat både i måndags, tisdags, onsdag o idag på jobbet. Och hela frysen är full =) Skönt att bara kunna ta upp lite när man slutar sent som idag (19.30)..

I tisdags städade jag hela dag (sjukt huslig jag blivit...eller lägenhetlig kanske??)

Idag har jag fått schema för året ut...Sjukt gött! Jobbar varje dag vecka 51...  Har jobb t o m 4/1-08.. Inte fel!! ;)

Over And Out

I´ve lost my faith in this world..

Titeln säger allt. Finns inget fint kvar i denna världen längre. Bara elände.
Våld, misshandel, död och annat skit! Nu kan man fan inte ens få se
på fotboll längre, varken i verkligheten eller på tv....

Snuvad? Snuvig!

Är just nu snuvig som få.. Men men jag är ändå på bra humör idag! Har redan börjat så smått med inhandlingen av julklappar..började faktiskt igår och idag har jag köpt några små. Men jag känner mig ändå utom allt hopp att jag
ska bli klar i tid i år, det blir jag aldrig. Får alltid stressa typ dagen innan julafton.. Men men, nu är är man förbi startgroparna i alla fall ;)

Ska hem till mor o far imorgon och äta middag (sambo & bror ska med dit) och fira farsdag lite..ska bli trevligt! Ska soooova imorgonbitti!! Och kanske in till stan och köpa en julklapp till mig själv, en morgonrock..mys mys!

Har köpt ett nytt moppset idag också (får väl städa i helgen nu när man är ledig =))

Have it!

Förkyld!

Nu har man gått och blivit lite förkyld också. Så nu är det på med mössan som gäller!!

image15

Dagens köp

*En melon
*Ett paket gräddfil
*En liter bravo äppel/apelsin/passions juice
*En rödlök
*Lite gröna vindruvor

Sen lägger man allting i en mixer och kör på högsta speed tills det blir som en milkshake... Mmmm ;)

TrÖtt

Nu är hanna trött. Men hon orkar inte gå och lägga sig. Hon är som en 5-åring nuförtiden. Hon vill aldrig gå och lägga sig på kvällarna. Men det vill hennes älskling. Han sover redan. Hon väcker honom med tagent-klickandet. Han blir inte glad då. Han ska jobba imorgonbitti. Hon får dåligt samvete.

Men ändå......orkar hon inte gå och lägga sig...

Men trots allt ska hon gå och putsa tänderna nu o krypa ner brevid hennes älskling ;)

Blääääää!

Ska ju till tandläkaren imorron. Trodde att ja bara skulle dit för att ta bilder så att dem kunde konstatera att jag måste till käk-kirurgen och operera bort mina visdomständer. Men icke. Så lätt har man ju inte de. Nix, ja kom precis på att jag ska borra med.. Ugh!

Ingen bil imorron heller, måste åka bussen..suck! Hatar åka buss.

Har börjat bli förkyld också.. Dubbelsuck..

Chill

Jävligt chill just nu, riktigt tråkigt faktiskt. Det finns ju saker att göra men dem sakerna orkar jag inte ta tag i, som disken t ex. Eller att plocka undan alla kläder som ligger i hela soffan så att man inte får plats att sitta där själv..m.m.

Riktigt tråkigt att vi inte kan åka iväg på en resa. Hade velat det såååååå mycket. Har ju längtat efter det hela sommaren.. Hade varit så gött att åka iväg, bara älskling o jag. Får väl antagligen vänta i en evighet på den resan..suck. Tänker i alla fall inte åka på någon jävla skidresa, aldrig i livet att jag slösar pengar på det. Då shoppar jag hellre upp pengarna eller åker till tyskland o köper sprit för dem istället för att åka till ett ÄNNU kallare ställe...Fjanterier säger jag.

Sitter här hemma i lägenheten ensam just nu, Oskar spelar golf. Riktigt tråkigt. Vet inte vad jag ska göra. Finns så mkt nyttigt som jag hade kunnat göra, men jag vill inte göra nåt nyttigt, jag vill göra något kul!
Men men, får väl vänta en timme tills min pokerturnering börjar sen är man åtminstone sysselsatt..

Kan bara hoppas på att Hugo bjuder oss på middag ikväll, de hade varit fint ;)

Over and out

Berg-o-dal-bana part 2

Mitt i all denna besvikenhet, irritation, aggressivitet, uppgivenhet, ledsamhet och i allt oförstånd om hur det bara kunde gå på detta viset (see previous contribution/se tidigare inlägg) kände jag mig så långt ifrån glad man kan vara.

Fick dessutom höra från en arbetskamrat att samma tatuerare hade fuckat up hela hennes rygg, ett misstag hon fick betala honom 4 000 kr för! Kändes som att jag hade velat höra detta lite tidigare, men om jag känner mig själv rätt så hade detta troligtvis ändå inte spela någon roll för jag hade nog i alla fall trot mer på alla andra som har blivit nöjda.

I alla fall, jag kände mig så jäkla less på allting, jag snap:ade dessutom mot en kund helt utan anledning idag. Bara för att jag kände mig så jäkla besviken på detta som jag gått och längtat efter, betalt pengar för och dessutom ska leva resten av livet med, men sedan kom en liten ljuspunkt som jag vet hade gjort mig överlycklig om jag fått reda på den för två dagar sedan men som nu mest bara fick mig att sluta tänka på min misslyckade tattoo; jag fick nämnligen veta att jag har jobb året ut (antagligen en bit in i januari med).

Life is a roller coaster, u just have to ride along..

Berg-o-dal-bana

Mitt liv är värst berg-o-dal-banan just nu, vilket är väldigt frustrerande. Ena sekunden är man nere i värsta dalen med en varning som mäter en tia på depressions-richtersskalan och nästa är man lycklig som ett barn på julafton.. Detta känns väldigt påfrestande för kropp och själ. 
Något som gav mig en rejäl knuff neråt var att min hett efterlängtade tatuering blev misslyckad. Jag har riktigt längtat efter att tatuera mig sedan jag var 15 år, i februari bokade jag tid vilket spädde på min längtan ännu mer. I augusti fick jag reda på att jag skulle tatuera mig igår den 1/11 vilket fick mig att känna att jag var så nära att jag nästan kunde ta på det.  Och igår var det då äntligen dags, men min väntan var inte över trots att klockan slagit 10, det klockslag som var bokat åt min gaddning.
Jag fick vänta en timme o en kvart innan det äntligen blev dags att måla mig.
Jag hade väntat länge, hade mina förväntningar och mot slutet var jag även riktigt nervös. Jag hade tänkt mycket på det, men aldrig en enda gång hade tanken slagit mig att tatueraren skulle begå ett misstag. ALDRIG! Typ alla jag känner med tatueringar har gjort dem hos Janne och alla har likaså rekomenderat honom varmt. Och när jag var där igår så kändes det bra, han verkade professionell men uppenbarligen var han inte riktigt det.

Motivet han skulle göra på mig var 5 futtiga stjärnor, som var utkopierade dessutom. Allt han behövde göra efter han fäst motivet där det skulle sitta var att följa linjerna vilket var precis det han inte gjorde. 4 stjärnor blev helt okej men den femte hade t.o.m ett dagisbarn ritat bättre. Inte en jävla linje i den stjärnan var rätt! Helt otroligt. En tatuerare ska ju kunna rita en perfekt stjärna på frihand, har man då dessutom linjer att följa, hur fan kan man då misslyckas??

Lärdom: Jag skulle ha sparat min hud åt Miami Ink istället, för dom är åtminstone proffs, på riktigt!

Över nu.. =)

Nu var det äntligen fixat, nu sitter min första tatuering där den ska.. Det har bara tagit typ 2 år. Jag var fast besluten om att jag skulle tatuera mig precis efter jag fyllt 18, men så blev det inte. Sen var jag inne och bokade tid i februari men det blev inget av de heller eftersom receptionisten inte var riktigt var med på noterna eller nåt.. Men nu blev det alltså av =) Tack Milla för sällskapet, det var nice att du var med för jag var nervös, men det var inte alls så farligt!

En lång väntan men det var det värt ;-)

RSS 2.0