30 000 steg

Idag har jag gått över 30 000 steg. Det är sjukt! Mitt tidigare personbästa är 28 000 och det var innan tävlingen på jobbet drog igång. Men nu har jag alltså sprängt den magiska 30 000 gränsen =)  Förövrigt har jag nu ikväll målat naglarna i en färg som är en blandning mellan persika o korall. Riktigt nice faktiskt ;)

Imorgon är det varlborg. Känner inte riktigt för att festa, ska ju för det första jobba till 19.30 o sen ska man upp dagen efter o börja jobba 10.30. Men samtidigt så brukar det bli som roligast när man som minst anar det. Dock har jag lite problem med vad jag ska ha på mig. Jag anar lite att jag kommer ringa Anny-akuten imorron för att fråga om råd. Ett alternativ som jag har är de ljusa jeansen utan fickor som jag köpte igår, vit lång skjort-tunika, bruna gladiatorsandaler (invigde dem idag), bruna väskan och lite slappa bruna armband. Annars har jag en snygg lila klänning som jag inte har använt men då måste jag ha svarta strumpbyxor och det vet jag inte om jag har några hela (det räcker ju oftast att använda dem en gång sen är dem kaputt). Jag har också en ny liten blommig kofta som är snygg men vad ska man ha till den? Hade ju mina chinos i lördes när vi var i tyskland så det känns ju inte så intressant att ha dem imorron. Jaja får väl ha lite huvudbry med detta. Mamma kommer hit imorronbitti, hon ska lämna bilen till mig så att jag kan ta mig ut till Degetown imorronkväll. Hoppas det blir kul, ska bara ta mig igenom en arbetsdag först. Lär inte bli många steg imorron eftersom jag måste ta bilen till jobbet så att jag kan komma ut till dege. så fort som möjligt eftersom alla andra typ kommer att vara där 2 timmar innan mig i vilket fall. Inga steg dit o inga hem, får hoppas att jag får vara på golvet så att ajg åtminstone kan försöka kämpa mig upp i 10 000 steg, annars sjunker mitt fina snitt snabbt...

Kollade på Grey´s Anatomy innan och i slutet sa dom något i stil med:

"Varje människa vi tillåter oss att tycka om, är bara ännu en människa vi kommer att förlora någon gång i framtiden."
Sorgligt, but so true!


En dag på stan

Imorse skickade Anny o frågade om jag ville gå på stan idag. Eftersom jag är ledig idag så självklart ville jag det =)
Vi hade väldigt trevlig o käkade väldigt god frukost/luch på Darins. Synd bara att en sallad och färskpressad apelsinjuice går loss på hundra spänn! Men nice var det =)

Mina fina fynd för dagen:


Nya ljusa jeans.


Vanligt ribbat linne, men oh så nice o användbart.

Gult tublinne med smock.

Skitsnygg vit tröja som är kort i magen..

och en likadan i svart eftersom jag aldrig kan bestämma mig. De är såååå snygga på!


Mitt coola halsband =)

Mitt cute:a diadem ;)

Tack Anny för att jag spenderat ännu mer pengar av denna lönen =)

En liten uppdatering..

Mycket har hänt sen sist. I onsdagskväll drog jag o Oskar hem till mamma o pappa, fikade o sedan lämnade han mig där. Jag sov över där o sen på torsdagsmorgonen drog jag o mamma till ullared ;) Vi sov över där till fredagen, gick lite i alla affärerna där och åkte sedan hem till degeberga. Käkade, och åkte sedan till everöv för att titta på fotboll, det var ingen höjdare.. Kan inte fatta att man åkte ända från ullared för att se laget förlora med 4-1 (eller blev det 5-1?). Och nästan blev träffad av en raket på kuppen.. Störigt, degeberga trycker upp halsdukar, everöv apar efter, sandra o tim slår på stora trumman (bokstavligt talat) och everöv gör det samma. Och till råga på allt börjar en galen gubbe skjuta raketer efter everövs mål, den första smällde på marken, bara några meter från där vi stod. Men det avskräckte tydligen inte idioten för efter de kommande målen fortsatte han att skjuta..insane. Efter matchen skulle vi hem till mamma o pappa o ta varsin grogg, men helt plötsligt fick jag migrän o var tvungen att gå och lägga mig direkt och hann därför inte dricka upp. Morgonen därpå var det dags att ge sig iväg igen, till tyskland denna gången. Så marcus o anny sov också i degeberga och så kom fredrik o karro o hämtade oss alla tre vid 7.00. Resan var kul  men när vi kom till bordershop var det inte lika kul, personalen där är så jävla otrevlig!  Och strawberry/lime cidern som vi alla var ute efter var slut! Dessutom var där fullt av galna pensionärer med kundvagnar! Men vi överlevde och fick med oss en hel del, särskilt kajjo o fredrik =)  På kvällen var det grillning på schemat! Trevligt och gott!! Precis vad man behövde efter en lång dag.
Igårmorse vaknade jag precis lagom tills det att frukosten var klar. Så nice, nybakade bullar o prinskorv m ketchup! Ute på altanen dessutom! Trevligt. På eftermiddagen körde päronen hem mig så att jag skulle kunna chilla ner lite eftersom jag inte varit hemma sedan i onsdagskväll. Vi fikade här, sedan körde mamma o pappa hem igen.

Idag har man jobbat, men imorron är man ledig igen, skönt eftersom helg har varit ganska hädelserik o fullspäckad. Sen är det jobb i nio dagar i streck som gäller, drygt! Vet inte hur jag ska tillbringa min dag imorron, men jag får väl röra lite på mig så jag inte tappar snittet på mina steg =) Vi på jobbet är ju med i en stegtävling där vi alla har varsin stegräknare. Vi började för en vecka sedan, på måndagen. Jag snittar 19 000/steg per dag. Det är väl hyffsat, vi ska gå minst 10 000 per dag för att nå vårt mål (prag) i tid. Lite surt dock att jag inte gått mer än 11 000 steg både lördag och söndag, det drog ju ner snittet en del. Och lite surt också att onsdagen innan tävlingen drog igång gick jag över 28 000 steg, dem hade jag kunnat behöva nu ;)

Jaja får väl se vad som händer med morgondagen, ska nog ta en rejäl sovmorron iaf..

Nu orkar jag inte mer, over and out!

En tråk-torsdag

Det mest intressanta jag har uträttat idag var väl när jag målade naglarna på vägen till jobbet, samtidigt som jag gick. Tänkte att jag skulle multi taska lite men resultat blev ingen höjdare då hälften kom utanför, men jag fick i alla fall lite glans på naglarna och det var det som var syftet.. JA jag gick ju inom H&M och hadlade 2 plagg också, ett par jeanstights som Lotte lagt undan till mig (Tack så mycket tjejen!) och en tunika av ren inpuls =) Vit, nästan som en lite längre skjorta, nice! Nu ikväll, sen jag kom hem från jobbet har jag bara diskat. Det har inte varit någon rolig dag, inte av någon speciell anledning, bara det att jag har varit på så jävla dåligt humör, även det utan någon specifik anledning. Men jag har bara stört mig på alla i min omgivning och varit sur o trött. Inte  bra, om jag varit otrevlig mot någon så ber jag verkligen om ursäkt, det var inte min avsikt! Har bara haft en skitdag helt enkelt. Men jag ser framåt, imorron fyller papii år och då ska man dit o äta maaaat! Gott! Och träffa lite släktingar, fint det!

Onsdag 15e april

Idag har jag haft Marcus-hicka, det vill säga hicka till och från hela dagen. VÄLDIGT irriterande. Men men..

Har gått 28 274 steg idag, thats en hel del =)


En tisdag

Hanna käkar ashet thaimat och tittar på DH..

Ooohh

Hanna känner sig lite full =) Har firat sm-guldet lite ;)

Ute ur garderoben

I förrgår fick dom komma ut ur garderoben. Mina kära converse. Väntan har varit lång, men nu äntligen har det varit premiär för dem. Premiärturen gick till jobbet och igår fick dom följa med mig på stan hela dagen. Och likaså idag, när jag o mamma gjorde stan osäker =)

Dagens citat: Hade det funnits VM i ämnesomsättning så hade man i alla fall haft en pallplats! /Oskar



SoooooL på mig!

Kan man bli annat än glad av detta fina väder vi är förunnade just nu? Jag blir i alla fall på väldigt bra humör. Allting gör mig glad, att solen skiner, dagarna är längre, solglajjorna är på, kläderna åker av (ytterkläderna alltså;)), folk åker nercabbat, uteserveringarna är fullproppade (vi gjorde bunken stor idag) och tanken på en mjukglass får det att vattnas i munnen på mig =) Ren och skär lycka!

Jag, Oskar, Amy, Milla, Ebba o en som heter Frida käkade idag på Bunna. Har inte gjort det innan men deras kycklingsallad kan varmt rekomenderas :) Och så har jag klippt o slingat mig idag. Och färgat bryn o fransar för första gången. Väldigt ovant, men det blir nog bra..

Over and Out

Zzzzova!

Idag känner jag bara för att somna på soffan. Åhh vad trött jag är, o soffan är så skön, o det är sååå långt till sängen!



Träffade pappa idag på väg till jobbet =) Alltid kul!

Orkar inte mer, nu somnar jag :)

RSS 2.0