2 år sedan ;-)

Idag är det två år sedan jag och Oskar blev sambos ;) Eller ja, det var. Den 30/12 =)
Vad lyckliga vi var när vi höll på att bära flyttkartonger i den djupa snön..ååååhhh! Love.

Slut...

Klockan är bara runt sex en lördagskväll men det känns ungefär som att hon är 02.00 en söndagsnatt.. Jag är helt slut! Har jobbat idag och ska jobba även imorron så det blir inte så mycket helg för min del (inget drickande alltså). Sara däremot (bästaste bästa Sara) var bakis idag på jobbet, eller nej, hon var fortfarande full. Åtminstone fram till middag. Men det är bara skoj, om hon är ball i vanliga fall så var hon ännu ballare nu. Hon flummar o höjer stämmningen, love it ;-)

Fattar inte hur jag ska orka upp imorgon..orkar knappt hålla ögonen öppna. Tur att man har så snälla arbetskamrater. Jag fick typ den bästa kassan idag för det tyckte mina arbetskamrater att jag skulle ha!! Så omtänksamt! Daniel sa även att jag lätt skulle få tider framför en som har varit fast anställd och också vill ha tider, vet inte om det stämmer men det värmde =)

Nu vill jag äta....är huuuuuuungrig. Orkar inte laga mat men vill heller inte äta ute, käkade på krstd-pizzerian/restaurangen igår men trots att det kostade typ 2 hundra så tyckte jag fan inte att det var särskilt gott, det var iaf inte värt pengarna. Nej tacka vet jag Bar-B-Ko!! Där är det fint som fan, maten smälter i munnen på en. Det hade suttit fint nu.

Förresten kom min gamla mentor in och handlade av mig idag. Trevligt. Han är för go. Han trodde alltid det bästa om mig trots att jag var oförbätterlig ;)

Over and out


God Christmas allihopa everybody!!

Så var det julafton igen, detta året har försvunnit iväg obehagligt fort. Men nu är det ju alltså julafton igen, känns dock inte som det men man kan ju hoppas att julstämmningen infinner sig ikväll.

Vill bara önska er alla en riktigt god och trevlig julafton och jul. Själv har jag nu 3 dagars ledighet, inte fel!!

Merry Christmas!

Varm om hjärtat <3

Jag har gjort någon glad idag. En man kom in i affären igår och handlade av mig. Han berättade att han hade tänkt handla en julklapp till sin hustru men att det inte blev någon eftersom den var slut. Jag frågade vad det var och han berättade att det var en knivslip från Fiskars som vi hade sålt till ett väldigt bra pris. Jag sa att ja tyvärr så var den slut. Då sa han att han hade tänkt att köpa den till henne eftersom han hade fått en stroke och då blivit förlamad i hela högra sidan och därför kunde han inte slipa knivarna och hans fru kunde inte heller så han tänkte att detta hade varit en bra present till henne så hon kunde slipa knivarna. Jag blev så berörd av det han sa och tyckte så synd om honom där han gick med sin rullator och hans högerarm som bara hängde så jag berättade för honom att jag hade köpt just en sådan knivslip men inte öppnat den så han kunde få köpa min. Då frågade han: -Men behöver inte du den? Så svarade jag: - Jo men jag tyckte så synd om dig så jag tycker du ska ha den. Då blev han jätteglad. Och idag kom han in och köpte den. Han hade med sig en blomma till mig och ett kort som han hade skrivit en halv bok i ungefär. Det var hur gulligt som helst och han var så tacksam för min lilla gest.

Sånt värmer verkligen i hjärtat och det är detta julen verkligen handlar om! Tack så jättemycket för kortet och blomman, du gjorde mig så glad!

We're not gonna sit in silence, we're not gonna live with fear

Min absolut favoritlåt just nu: You´re the voice (Daniel Karlssons version)

You're The Voice

We have the chance to turn the pages over
We can write what we want to write
We gotta make ends meet, before we get much older
We're all someone's daughter
We're all someone's son
How long can we look at each other
Down the barrel of a gun?

(Chorus)
You're the voice, try and understand it
Make a noise and make it clear
Oh-wo-wo-wo, oh-wo-wo-wo
We're not gonna sit in silence
We're not gonna live with fear
Oh-wo-wo-wo, oh-wo-wo-wo

This time, we know we all can stand together
With the power to be powerful
Believing we can make it better
We're all someone's daughter
We're all someone's son
How long can we look at each other
Down the barrel of a gun?

Rep Chorus

ooooh We're all someone's daughter
We're all someone's son
How long can we look at each other
Down the barrel of a gun?

You're the voice, try and understand it
Make a noise and make it clear
Oh-wo-wo-wo, oh-wo-wo-wo
We're not gonna sit in silence
We're not gonna live with fear
Oh-wo-wo-wo, oh-wo-wo-wo (4x)


Sömnig..

Sitter här o slötittar på tv:n o spelar lite poker..är lite trött.. Sitter ensam hemma, Oskar är på julfest med jobbet och imorron är det min tur ;) Ska dock vara nykter..eller nästan iaf. Ska ju jobba mellan 9.30-18.30 dagen efter o 7-17 dagen efter det, och ska även jobba alla dagar därefter fram till julafton.. Så man kommer vara väldigt sliten på kvällen lilljulafton =)

Hoppas i alla fall att det blir kul imorron trots att man får hålla igen på drickan.. Hade tänkt att ha röda tights, en röd top och svart klänning och mina svarta stövlar såklart. Ska även göra en våffla av håret =) Hoppas att det blir bra, är fortfarande osäker på klädvalet eftersom det närmsta i ordväg jag kan komma för att beskriva min klänning är ´gardin´ vilket inte låter särsklit lovande men vi får se..

Puss o Kram (till oskar)

solat

Har precis varit o solat en runda, solade dock inte ansiktet =) Gillar inte dem nya solarierna, ljuset lyser igenom ögonsakerna så man blir fan blind. Stängde därför av ansiktsrören helt..löjligt egentligen..

Ska ta en shower nu å sen i säng.. Arbetsdag snart igen trots att jag precis slutat för mindre än 2 timmar sen..

Fredagsfrukost imorron med skvallertidningar o frallor..mys!

Social helg...

I fredags jobbade jag till 19:30 och skulle ha varit på en 20-årsfest som började 19:00..men när vi väl var framme strax innan 20:00 var vi ändå inte sist så det var ju en tröst. Sen var det bordsplacering..ingen hit när man typ inte känner en jävel ;) Men jag hamnade ju brevid Pitt (aka Sture) så det var ganska lugnt. Kvällen var väl ganska lugn fram tills det vankades snapsvisor, det var ball!  Sen var det musiktävling..jävlar vad 50+:arna är tävlingsinriktade =) Så vi lät dem vinna för fridens skull ;) När klockan väl började närma sig 01:00 kände chauffören jag, att det började bli dags att bege sig hemmåt eftersom en arbetsdag väntade om några timmar..tyvärr var det samtidgt som gitarren och sångrösterna stämdes....=(

Arbetsdag även igår, kom hem o satte mig på golvet i köket och somnade.. Tänkte mest chilla igår och kanske gå och lägga mig tidigt. Men sen fick jag ett trevligt sms från våran granne, tre trappuppgångar bort, om att det var spelkväll på gång om vi hade lust att komma över. Jag skrev tillbaka att det hade varit nice men att vi båda var väldigt trötta så att vi inte kunde stanna hela natten ;) Då skrev hon tillbaka att det var dem också så det skulle inte bli så sent. Trots detta kom vi inte därifrån förren klockan var halv två... Men det var trevligt!

Helgen hade kunnat bli ännu socialare eftersom vi var bjudna på middag hemma hos farmor idag, men jag tackade nej till denna inbjudan eftersom jag gärna vill ha en dag i veckan där jag kan ta det lugnt eftersom jag förtillfället jobbar så mycket...

Nu ska jag ut på stan o trängas med folk en liten runda sedan är det IDOL-reprisen som hägrar och ikväll ska brossan leverera mina hett efterlängtade böcker... =) =) =)

RSS 2.0