Helgutvärdering och hetaste nytt från jobbet..

I måndags, på min älsklings 25-årsdag, kunde jag knappt hålla mig vaken på jobbet och igår var det ännu värre, då kände jag hur ögonen bara stängdes hela tiden. Och då undrade jag: varför är jag så sjukt trött? Så jag började att i mitt huvud utvärdera helgen och kom fram till att jag inte haft en lugn stund på hela helgen, jag hade för tusan knappt suttit ner.

Började i fredags när Oskar hämtade mig på jobbet, efter det åkte jag hem och duschade och bytte om. Sedan bar det direkt iväg till min morbror som hade äran att fylla år. Fast vi bara skulle vara där en liten stund så stannade vi hela kvällen. När jag äntilgen kom hem så var det bara att kasta sig i säng. På lördagen fick man gå upp när klockan ringde och ge sig iväg hem till Marcus och Anny för att sedan gemensamt ge oss ut på stan. På eftermiddagen skiftade jag sällskap Marcus och Anny stack hem och Oskar kom så jag gick en stund med honom.

Efter det var det bara att åka hem och byta om & sedan sticka hem till Oskars mamma för att tillsammans med hans släktingar fira hans & Hugos 25-årsdagar. Efter det åkte vi hem och bytte om sedan var det dags att ge sig av igen, denna gången hem till Marcus & Anny på förfest. Efter det var det utgång till banken och när vi väl masade oss därifrån (efter påtryckningar av vakterna) var klockan över 3. Sedan var nästa anhalt master och därefter "lånade" peter en cykel som tog honom hem till oss där han sov den natten. Innan vi kom i säng var klockan 4.30-5.00...

Dagen efter var vi uppe med tuppen, okej inte riktigt, men vi var uppe vid 12.30 och då begav vi oss alla 3 på cykel hem till M & A, och efter cykelturen tillbaka hem begav jag mig till posten och sedan vidare in till stan för att se om jag kunde hitta en present till min blivande 25-åring (ja affärerna hade faktiskt öppet på en söndag). När jag väl kom hem städade vi lägenheten, sedan begav jag mig till maxi för att handla och när jag kom hem förberedde jag lite inför den stora dagen & sedan gick jag äntligen, dock alldeles för sent, i säng!


Idag har dammsugaren som jag använder i mina arbetsuppgifter, på jobbet, hela dagarna (nej jag städar inte) i princip exploderat. När jag skulle starta den small det till och det började ryka som fan om den och hela rummet släcktes. Det var den andra dammsugaren som pajat i mina händer under mina 10 dagar på jobbet..sinnes. Som Hasse sa, jag är dyr i drift ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0