Tannamagarn del 2

Idag bar det återigen iväg till tandläkaren. Förra gången var det bara kontroll och denna gången skulle reperation av tidigare noterade skador tillämpas. Hade två hål men hann bara laga ett. Satt o väntade typ 10min innan det ens blev min tur, hade den väntetiden skippats så hade jag kanske sluppit lägga tid och pengar på att ta mig dit en gång till.

Fick även oroande nyheter (när man är hos tanläkaren så finns det ingen hejd på eländet) det var nämligen på detta viset att min ena visdomstand, som har kommit upp och ställt till med mkt aj aj i samband med detta, inte kommer att komma fram helt utan kommer att behöva opereras bort. Och om rötterna är stora så kommer det att göras hos käk-kirurgen med endast lokalbedövning. Kommer troligtvis även att behöva ta bort motsvarande visdomstand i överkäken också då. Och som grädde på moset så kommer detta att göras nästa år (hinner ju inte klämma in det i år..) dvs när det är dags för mig att själv stå för kostnaderna. Så lägligt!

Bara skit idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0