26/4

Just nu håller vi på att frosta av frysen. Eller det är väl mest jag som är engagerad. Oskar ligger just nu på sängen och vilar bort sin huvudvärk som han har fått tillföljd av hans ständiga förkylning. Själv har jag två brännslåsor på min högra fot. Eller rättare sagt på tårna. Oj nu hände det något i frysen! Måste kolla... Det var en jättestor isbit som lossnade. Med tanke på att vi inte frostat av frysen någon gång innan på våra två och ett halvt år i lägenheten så finns där ju en del sådana. Nu åter till samtalsämnet, mina tår. Det var i förrgår när jag skulle laga middag till min sjuka sambo, jag skulle göra spagetti o köttfärsås, och när jag skulle ta bort pastagrytan från spisen så hoppade kokande vatten ur grytan och rakt ner på min fot. Det gjorde så sagolikt ont att jag inte visste vad jag skulle göra med grytan, jag kunde inte hålla kvar den men jag ville heller inte slänga den i golvet och på så vis kasta ut maten och gjort allt i onödan. Jag skrek på oskar som kom och tog över grytan. Jag slet av mig strumpan och stoppade foten under kranen. Det sved! Sen när jag tittade så hade huden bränts bort på två fläckar. Så hela resten av kvällen satt jag med foten i en hink fylld av iskallt vatten. Hugo kom upp i lägenheten (med sin cykel!) och tyckte det såg mycket märkligt ut att jag satt och åt framför tvn med foten i en hink med vatten. Med det var jag tvungen till för så fort jag tog upp foten ur vattnet så sved det som fan och stack i hela foten. Och gissa om jag skrek till igår morse när jag vaknade och fick se att jag hade två stora vätskefyllda blåsor på tårna. Det var inte vad jag väntat mig! Ush! Tänkte att det var en jäkla tur att det inte var sommar och flip-flop-väder för då hade jag inte vågat visa mig ute...

För övrigt så träffade jag Zetti i torsdags. Vi satt i TP (för er som inte vet så är det en förkortning av tivoliparken) och njöt av det soliga vädret! Riktigt gött var det, och kul att träffa Zetti igen, det var riktigt länge sen sist!
Vi var även hos BoService i torsdags och valde tapet och fondvägg (sammanlagt skulle det kosta 1800kr, tidigare hade dem bara sagt 1300kr och ingenting om ett tillägg på 500kr för fondväggen..men men) vi valde även luckor, vi valde innan men det hade dem tydligen inte skrivit in i sina papper och nu var färgen vi valt (olivgrön) borta ur deras sortiment. Istället valde vi ek-luckor som kommer att kosta oss ett tillägg på 50kr extra varje månad som kommer att läggas på hyran. Och hantagen på luckorna kommer att kosta oss 500kr i engångs-summa. Så det är fan inte billigt att ha en hyreslägenhet.

Dessutom fick vi igår reda på att målarna inte ska påbörja sitt jobb förrän den 15 maj, och en kompis sa till mig att när dem fick renoverat (i samma omfattning som oss) så tog det 1,5 vecka innan det var klart. Alltså är det inte riktigt säkert att vi hinner flytta in innan vi ska resa. Och när vi kommer hem från resan har vi inte vår nuvarande lägenhet kvar, alltså MÅSTE vi ha hunnit flytta in innan resan. MYCKET IRRITERANDE!! Känns sjukt jobbigt och vi måste ju packa grejor att ta med på resan också och hur ska vi hitta dem i vår flytta-mellan-två-lägenheter-bo-i-en-flyttkartong-situation? Känns bara som att denna resan ligger jävligt olägligt.

Dessutom skulle vi vara utan köksluckor i uppåt 6-8 veckor eller vad hon nu sa. Snyggt att inte ha några luckor alls på typ halva sommaren....

Kommentarer
Postat av: Cissi

Men när vi väl ligger där i solen med varsin drink i handen så tycker du nog att det var lite lägligt iallafall ;)

2008-04-29 @ 11:42:27
URL: http://sesajlia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0