Vad ska man ha för rubrik?

Har/ska jobba väldigt mycket denna veckan.

Måndag: 7 - 19.30
Tisdag: 7 - 17
Onsdag: 7 - 17
Torsdag: 7 - 17
Fredag: 12 - 19.30

och ändå känns det inte som att det blir några pengar av det ;(

Idag har jag fått "testa på" att ha mer ansvar på jobbet. Han (chefen) har frågat mig om jag ville mer ansvar och få ha hand om beställningar. Jag svarade ja och sedan sa han inte mer. Och sen hörde jag inget från honom fram tills igår då han sa att vi skulle beställa lite han o jag. Sen blev det ändrat till idag, så idag har jag, och den blivande chefen (inte hos oss utan i en annan butik) som gått och lärt upp sig hos oss, gått och beställt varor. Jag har dock inte fått något klart besked om hurvida jag fått beställningsansvaret eller inte. Men jag kan tänka mig att han först vill kolla hur det går innan han tar några beslut.. Men det är jobbigt att gå och inte riktigt veta. Det hade varit gött att få lite mer ansvar. Dessutom sa en kollega till mig att om jag ska beställa varor så måste jag vara fast anställd och det hade ju inte varit helt fel =) Men men, det är bara till att vänta och hoppas.
Jobbigt är däremot att minst två av mina kollegor nu har börjat snacka skit om mig och undvika mig bara för att jag blev tillfrågad om beställningsansvaret och inte dem. Jag har inte gjort dem någonting och jag kan ju inte hjälpa att jag blev tillfrågad och inte dem. Det är bara barnsligt att gå och snacka skit om mig för beslut som inte jag tagit.

Nu till något roligt. I lördes köpte jag en klocka (armbandsklocka) och tanken var att jag skulle ha den på jobbet. Men eftersom mitt jobb är ganska fysiskt så vet jag att den inte kommer vara fin så länge. Därför köpte jag en likadan till idag =) Låter knäppt, men jag tycker det är bra. Jag tycker den är väldigt fin och vill därför ha en både hemma och på jobbet... Sån är jag ;-)

Nej nu ska jag gå och laga mat åt min tränande sambo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0