Kunde inte varit sletnare

Allt började i lördags då det var personalfest. Den kvällen slutade klockan 5 på morronen. För att några timmar senare gå upp och jobba. Eftersom en klant till kollega hade stukat foten under festligheterna och därför fick åka in till akuten så fick jag jobba längre än vad jag skulle ha gjort. Jag var inte helt nöjd med det. Efter jobbet bär det av till maxi, handla, hem, laga mat, äta. Sen hem till brossan en runda och hämta lite grejor som mossan skickat med honom. Sen hem igen, sleten som ett svin. Men jag tänkte jag kan inte lägga mig för tidigt för då kan jag inte sova, så 21.40 pallade jag mig till sängen vilket i och för sig är sjukt tidigt för att vara jag men ändå. Sen upp 5.20 och jobba till klockan 17. Ta bussen hem, vara hemma vid 18.00. Lägga sig på soffan, somna. Vakna, åka till 3 kronor, käka pizza. Hem, titta på tv.. Kunde ju inte låta bli att kolla på Boston tea party. I säng, efter 11.. Upp 5.20, jobba till 17.00. Bli hämtad på jobbet, hemma vid 18, somna på soffan. Vakna, kolla på desperata hemmafruar. Äta, diska. Och nu sitter jag här. Och trots att jag inte har fått vila ut så sa ja inte emot när chefen "frågade" om jag kunde börja 7 imorron och på torsdag också.. Man kan knappt kalla det att han frågar men men, han formulerar det som en fråga iaf.

Kan inte fatta att jag inte ska få vara ledig förrän på fredag, och så mycket ledig kan man väl inte säga eftersom jag måste röja upp denna krigszon som kallas för lägenhet då jag lovat karro en visning på eftermiddagen. Och på kvällen fyller mamma år. Gissa om jag kommer somna i bilen på väg hem därifrån, får se till att det inte blir jag som får köra bara.. Kan heller inte fatta att jag fortfarande sitter uppe. Eller att jag tog på mig att jobba nästa fredag (kväll dessutom), för att en kollega ville vara ledig.. Ibland är man bra dum, men det tycker man inte när lönen kommer.. Och med tanke på vad lite pengar jag redan har kvar från denna lönen (och då har jag inte ens köpt julklappar, födelsedagspresent till mamma, betalat resan, betalat 3st h&m räkningar till pappa eller betalat min mobilräkning) så känns det ju som att lite xtra cash kan komma handy..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0