Då och då sker ett under

Äntligen har någonting positivt hänt, och det med besked!
Äntligen ska vi flytta, (inte för att vår lägenhet inte är fin, för det är den, den är väldigt fräsh) men nu ska vi äntligen få en större lägenhet!! En trea. På söder. Trodde aldrig att vi skulle få den eftersom vi var femma i kön, vågade aldrig riktigt hoppas på det, därför har jag heller inte direkt nämt det här, skrev lite kryptiskt om det den dagen vi var och kollade på den, den 5/2 men nu ska vi alltså flytta dit. Eftersom Oskar inte är hemma så är det jag som har fått sköta all kontakt med ABK, trots att det är han som fått erbjudande på den. Ringde i onsdags och förhörde mig, efter jag fått reda på att dem dragit nästan alla Oskars poäng. Jag blev väldigt orolig eftersom vi sökt denna lägenheten och så tänkte jag att då mister vi kanske vår 5:e plats i kön på den eftersom vi helt plötsligt inte har så mycket poäng som vi hade när vi sökte den. Men jag ringde och pratade med ABK och då sa dem att vi behöll vår köplats på den lägenheten eftersom det var dem som hade gjort fel, men i framtiden när vi skulle söka så hade han inte så mycket poäng. Då blev man ju lättad men när hon samtidigt berättade att 2 av dem sökande hade tackat nej, en hade fått en annan lägenhet och att det bara var en kvar som skulle svara så blev jag jättenervös. Jag kände att det hade bara varit så jävla typiskt, vi ville ha denna lägenheten och samtidigt kändes det som att det var vår sista chans eftersom vi sen inte hade alls många poäng kvar, därför kändes det som att det hade varit så typiskt att snubbla på målsnöret så att den sista som inte hört av sig skulle sno den framför ögonen på oss. Men det inträffade alltså aldrig! Den siste personen hörde aldrig av sig.

Så nu kommer pengar att rulla, här skall åkas till ikea och alla möjliga andra ställen!!

image31
Då kanske du äntligen blir min, om du är skön förstås (har ju inte provsuttit, men fin är du).. =)


Kommentarer
Postat av: Cissi

GRATTIS! Vad roligt för er! :)

2008-02-16 @ 11:57:31
URL: http://sesajlia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0