Johan Glans

Glömde skriva att vi var och tittade på Johan Glans igår. Och med "vi" menas i detta fallet: jag, Amy, Milla, Nicke, Onke och en tjej som hette Sofia. Jag blev inringd iförrgår efter att Millas pojkvän Jonas fått reda på att han var tvungen att jobba.. Så efter samling hemma hos Amy o Nicke begav vi oss till Hässleholm där uppträdandet skulle äga rum. Jag trodde att vi hade marginalerna på vår sida men så visade det sig inte vara fallet. När vi kom fram till Hässleholm var klockan redan 19.40 och föreställningen skulle börja 20.00. Att dessutom ingen av oss visste vart vi skulle hjälpte ju inte, så efter att ha kört runt lite utan någon större framgång bestämdes det att vi skulle fråga efter vägen. Amy var den som tog initiativet och gick fram och frågade en kvinna om vägen. Vi andra satt kvar i bilen och hörde inte samtalet, men eftersom dem stod och pratade en stund så trodde vi att hon hade fått beskrivning men när vi sedan frågade vad hon hade sagt så visade det sig att hon hade sagt att hon inte var härifrån och inte visste vägen =P.  Klockan var nu 19.50 och paniken började stiga, jag tror att det var ren instinkt som då kröp fram och gjorde att chaufförerna automatiskt körde åt rätt håll. Vi parkera och gick in för att gå på toa 19.55 och när vi alla hade kommit ut från toan ringde klockorna att det var dags att gå in, perfekt timing. För min del hade det i och för sig inte gjort något om vi kommit en timme senare för jag tyckte inte uppvärmaren Marika Carlsson var någon höjadare..men men har man betalt för det så får man ju se allt. Hon den dryge höll på i 40 minuter, sedan var det 20 minuters paus och sedan äntligen var det dags för en timmes skratt signerat Johan Glans! Han var väldigt rolig, kändes lite synd bara att han bara höll på i en timme och uppvärmaren höll på i hela 40min.. Men det var i alla fall kul att höra honom. Efter detta blev jag väldigt sugen att gå och se Hipp Hipp. Har velat det länge men aldrig blivit färdig att ta tag i saken. Nu känner jag att nästa gång dem uppträder vill jag sitta i publiken! Skånska komiker ÄGER!!

       
Milla o Amy innan.              Vi, innan.                     Vi, innan.                    Vi, innan.                      Skånepåg!

   
        Johan.                     Marika och Johan.          Skolpolis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0