Mitt liv den senaste tiden

Jag har inte skrivit så mycket här på senaste tiden eftersom jag har haft så mycket att göra. Jag har jobbat nu dem senaste tio dagarna (inklusive alla påskdagar), och efter arbetet har det varit ganska uppbokat också. I fredags jobbade jag till 17.30 och klockan 18 kom mamma och pappa hit och käkade middag. Tack vare underbara Oskar så blev det en skitgod middag. Och potatisgratängen var lysande!
Sen på lördagen var vi hos Marcus och Anny efter jobbet och käkade middag där. Det var verkligen en fantastisk måltid och jag blev förvånad över att ni var så duktiga i köket.
På söndagen var vi hemma hos Hugo en liten stund, men det var ganska slappt. Alla var så trötta så det slutade med att vi satt och tittade på ett program som handlade om asiater som framställde te. Väldigt ointressant faktiskt (särslilt eftersom jag inte ens dricker te) men vi var alla tre för trötta för att orka engagera oss.
På måndagen jobbade jag till 17.30 och efter det så skulle jag ta bilen hem till Oskars mamma. Men det var lite svårt eftersom jag glömde bilnycklarna i mitt skåp och eftersom butiken var larmad så var det ganska så omöjligt att gå in och hämta dem. Så där stod jag på parkeringen (i strumpbyxor och korta shorts) med en bil fast utan bilnycklar och med en mobil med endast ett uns batteri kvar. Så jag ringde till Oskar och så fort han svarade så hastade jag fram: "-Jag har inga nycklar till bilen ni får komma och hämta mig." Och Oskar svarade "-Men kladdmaja vi skulle ju hem till mamma nu ju. Jag får ringa till Hugo och hör om...." Batteriet dog. Men bara en liten stund senare ser jag Hugans vita bil komma i rondellen. Och det var en härlig syn eftersom det var rätt kallt att stå ute i srumpbyxor samtidigt som det snöar.. Sen åkte vi hem till deras mamma och åt. Det var trevligt, bland bebisar och valpar =) Oskars lillasyster har fått en hund, en miniliten Shetland Sheepdog..åhh vad söt den är! Och så var lilla Tuvan där, han är också väldigt söt, han är nog den sötaste bebis jag någonsin sett (okej nu är jag ju lite partisk, men det är sant). Det är så kul att se han när han grimaserar. Han jag ju börjat smaka lite på riktig mat. Han får ett nytt smakprov varje dag. Och måndagens smak var päron. Han grimaserade efter första skeden, sedan bara gapade han så fort han såg skeden ;-)
Och idag är alltså min första lediga dag sedan söndagen v.11. Torsdagen v.11 var jag och karro och hälsade på Milla och Jonas i deras nya hus. Amy, Nicke och Kenzo var också där. Det var trevligt! Och ikväll ska jag följa med Milla, Amy och Nicke till hässleholm och se Johan Glans! Kul! Tack för inbjudan.
Idag fyller Karrolajna 20 år! Grattis gumman, och lycka till på nya jobbet!

Idag är alltså min först lediga dag på ett tag, och även den enda, imorgon jobbar jag 7-17 och sen jobbar jag det långa passet i helgen och sedan 7-17 på måndag, sen är jag ledig på tisdag och sen jobbar jag på onsdagen igen..osv.. Och eftersom jag hittills typ bara har gjort nyttiga saker på mina lediga dagar (typ tvättat och sådant) så tänkte jag att idag ska jag göra raka motsatsen. Idag ska jag bara slappa, jag ska inte gå utanför dörren (och det har jag ju lyckats med under denna vakna timmen idag). Och så ska jag bara ligga i soffan och titta på Desperate Housewives säsong 3 som jag köpte förra gången jag var ledig. Nu måste jag verkligen sluta skriva för ingen kommer orka läsa allt detta...och om du gjort det, starkt jobbat!image68
Tuve grimaserar.

Lilla hunden.

En blomma hemma hos Marcus...


Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag lyckades! :) Ses sen!

2008-03-27 @ 14:18:22
URL: http://sesajlia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0