MöbLeR

Igår var vi på bromölla möbelaffär och hade huvudbry med möbler. Det är svårt!
Hade ju tänkt mig soffan Grande. Men när vi kom dit tyckte Oskar att den var för liten så vi fick spana vidare, då kikade vi på soffan Magnum. Den var väldigt fin. Samma modell, två sits + divan, men den var mycket större och kostade 4 000kr mer. I affären fanns den i ljusgrå, ååååhh vad jag tyckte den färgen var fin, men vi har redan innan bestämt att vi inte ska ha en ljus färg, det ser så lätt smutsigt ut efter ett tag. Så vi tittade på andra färgprover, där fanns två som vi fastnade för och det var en mörkgrå och och en svartmelerad. Så det skulle vi fundera vidare på. Sen idag åkte jag, älskling o Hugo hem till deras syrra med familj. Och väldigt konstigt nog så hade dem en Magnum, en orange. Så nu fick vi verkligen tillfälle att provsitta den, PÅ RIKTIGT. Den var verkligen mysig. Och Kim o Dan var verkligen nöjda med den. Sofffan var verkligen stor och härlig och Dan sa: "Hur full den än är så får man alltid plats med mer i den!" Och då tänkte jag bara: Den ska vi ha!

Annars får vi fortsätta med vår möbeljakt... Men ska vi ha möblerna till inflyttningsdagen så får vi snart beställa för det kan vara mellan 6-10 veckors leveranstid, så då är det dags. För idag är det två månader tills vi får nycklarna =) =) =) =) =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0