Söndag

Idag är det söndag och vi har varit på väla (med VI menas nästan alltid nuförtiden de tre musketörerna jag, oskar & hugo). Det var misslyckat kan jag säga. Jag handlade typ inget (en fotoram & två väskor som tillsammans kostade 80 spänn). Har aldrig handlat så lite på väla någon gång. Har aldrig varit där en sådan snabbvisit, jag brukar kunna gå där i många timmar och idag gick vi kanske 1,5 tim. Har aldrig heller varit inne i så få affärer. Och min favvo affär, Gina Tricot, gick ut därifrån tomhänt. Det har heller aldrig hänt på väla förr. Och det suger! Om man ändå ska ägna typ hela dagen åt att åka någonstans så kan man ju lika bra få ut någonting av det också. Annars hade vi lika gärna kunnat stanna hemma och städa lägenheten som reservplanen var. Den är i behov av en städning nu inför stundande visningar som jag tror kommer börja trilla in imorron (jobbigt, vill inte ha människor runt-rännandes i vårt hem)...

Innan idag läste jag ut boken som jag köpte för 59 kr efter ett infall jag fått när jag besökte Rusta för att kolla på tavellister i torsdags. Det var Nicole Richies "Sanningen om diamanter". Och jag läser egentligen inte ens böcker, eller jag läste aldrig böcker, bara tidningar. Men i höstas fick jag för mig att jag skulle börja med det så jag beställde några böcker. Och innan jul hade jag läst klart "Desperate Houseman", innan nyår hade jag läst ut Magdalena Graafs självbiografi från tiden då hon levde med en man som misshandlade henne. Och efter det försökte jag mig på Carolina Gynnings bok, jag ansträngde mig verkligen i flera kapitel men jag fastnade aldrig för den, allt handlade ju bara om hur snygg hon var och att hon var modell etc..  Men det känns konstigt att jag har börjat göra något som egentligen inte alls är min grej, vilket är att läsa.

Var även ute och gick en runda imorse, drygt en timme. Vaknade innan 9 och kände mig utvilad så jag gick upp och snörade på mig skorna och gav mig iväg. När jag kom hem stegade jag in i duschen och sen var det frulle som gällde. Efter det kände man sig riktigt uppiggad.

Imorron är jag Lajdiig och då är det tvätta, promenad och städning som står på schemat. Qul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0