Vad ska man göra?

Gråta? Har jag redan gjort. Kunde inte göra något annat. Kom till jobbet imorse, kände mig ganska glad trots att polackerna hade kollat på mig o snackat.. Gick in i omklädningsrummet o där sitter Jennifer o Sara. Och så frågar Sara: "Har ni träffat den nya mannen?" Och jag fattar ingenting. Tänkte vaddå för man? Här eller var? Så sa hon: "Ja, han som ska börja här." Och jag blir helt ställd, har inte hört någonting om att någon ny ska anställas, i så fall borde man ju själv stå på tur för en fast anställning men jag har inte hört ett piss. Så tänker jag: Är det någon ny praktikant eller någon ny städare eller någon ny extern leverantör eller nåt? Så säger Sara: Ja, han som ska börja här, jag ska ju sluta. Och jag var helt säker på att hon skojade, det verkade som ett skämt, tänkte inte fan ska hon sluta, i så fall skulle man ju hört något, det kan ju inte bara komma så som en blixt från en klar himmel. Så jag bara tittade på henne och så sa jag: Nej. Och så tittade hon allvarligt på mig och sa: "Jo, jag ska sluta. Jag har fått en egen butik, jag ska bli butikschef. Allt jag kunde säga var bara: Nej, nej, nej.. Och så kom tårarna. Och så kramar Sara om mig och säger att hon ska bli butikschef och att hon har köpt hus och allting. Och jag bara gråter. Hon trodde att jag visste, annars hade hon ringt mig i helgen och berättat allt. Men jag har varit ledig nu 4 dagar, fredag-måndag så jag visste ingenting. Jag var tydligen den ende som inte visste något. Kunde inte fatta att Sara skulle lämna mig, hon är ju den bästa på hela stället, det var hon som stod och väntade på mig när jag klarat uppskrivningen, det var hon som fixade mitt jobb till mig, det var hon som alltid livade upp stämningen på jobbet. Och nu ska hon sluta. Och hennes ersättare är en gammal gråhårig gubbe med något dubbelnamn som slutar på Åke. Fan! Man är ledig i fyra dagar och under den tiden förändras allt. Den bäste på hela stället ska sluta, öppna egen butik och flytta från stan och hennes ersättare blir en 20 år äldre MAN....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0