Söndag igen

Jag ska väl vara som alla andra och säga att tiden går fort, för det gör den ju, den flyger förbi.. Då är det söndag igen ja, vi har varit hemma hos farmor och hämtat vinterdäcken till oskars bil.. Och nu har vi slängt i tvätt i maskinerna.. Riktigt tråkig, men det måste göras. Hade jag bara kunnat föra över mina bilder från mobilen till datorn så hade jag kunnat visa exakt hur sjukt mycket tvätt vi hade..när vi höll på att sortera det så täckte det typ hela hallgolvet.

I fredags var jag ju hos tandläkaren. Jag vet inte om det beror på att det var en privat tandläkare och att dom antagligen tjänar mycket bättre, men i alla fall så var dom fan så mycket trevligare än dem som jag brukade gå till. Här var tandsköterskan jättetrevlig och berättade allt hon gjorde och snackade lite allmänt med mig och var hur trevlig som helst. Tandläkaren träffade jag inte så lång stund och han sa inte så mycket men han verkade snäll han också. Och tjejen i receptionen var hur gullig som helst.. Så trots att en undersökning på typ 7 min kostade mig 650kr så fick jag ändå ett bra intryck.. Får väl se om jag blir lika väl bemött nästa vecka när jag ska dit igen och träffa tandhygenisten. Jag hade inga hål men mitt tandkött var irriterat på ett ställe så jag ska dit igen på torsdag och träffa henne och pröjsa 570kr tror jag att det var.. Tandläkare=ett framtidsyrke kanske? Om man drar in typ 650kr på tio minuter, skyndar man sig då så hinner man med 6 klienter i timmen och det blir 3900kr på en timme.. Rätt hyfsat inkomst på en dag då..sen får man ju betala dem anställda lite och betala hyra och el å sånt men där borde ju ändå finnas en stor vinstmarginal hahaha =))

I fredags träffade jag även min kära mamma! Hon var här i röran och fikade en runda och så var vi på ekohallen (JA, jag kallar det fortfarande så!) och köpte nya julgardiner till mitt kök. Ett nytt moppset inhandlades också eftersom oskar lyckats pajja dem två senaste..

Nej nu får jag snart gå ner och fixa med tvätten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0