Ny frisyr

Igår klippte jag mig igen.. Och detta är första gången sen jag började klippa mig på studio pink som jag inte går där ifrån nöjd. Jätte-tråkigt! Jag skulle göra lite slingor i botten eftersom jag börjar få lite utväxt och så skulle jag klippa topparna. Men jag ville fortfarande ha samma frisyr eftersom jag trivdes bra i den och fått jättemycket komplimanger för den.
Men istället gör hon slingor och sätter värme i håret, jag brukar aldrig ha värme. Sist jag gjorde slingor så sa hon glatt att mitt hår var så lätt färgat, det tog en halvtimme utan värme och sedan var det perfekt. Hon tyckte att jag skulle komma och färga håret hos henne en gånge i veckan bara för att hon blev så glad över att det var så lätt färgat och blev så bra. Men igår satte hon som sagt värme i minst en halvtimme samtidigt som hon gick och klippte en annan kund i ett annat rum.
Jag tycker färgen blev alldeles för ljus, jag var ju ljus o fin innan, skulle bara ljusa upp botten lite. Nu ser istället färgen helt onaturlig ut, jag tycker att det skär sig till mitt ansikte och ser ut som att jag har en peruk! Dessutom klippte hon "en rak linje" i topparna så att dem nu är lika långa, vilket inte alls blev snyggt. Nu ser min frisyr ungefär ut som när jag hade långt hår bara det att det nu är jättekort! Jag gillade inte alls det, jag blev så glad när hon klippte av mig håret och gjorde etapper för då såg mitt hår busigt och levand ut. Nu ser det bara tråkigt ut!!!! Varför skulle hon göra så? Det var ju fint som det var, varför förstöra det? Bara för att hon var stressad och låg efter i tiden och hade en kund som väntade så ska hon väl inte fucka up mitt hår för det?? Kändes som att det var 800spänn åt helvete. Och denna månaden har jag spenderat väldigt mycket så jag har inte råd att bara slänga 800:- i sjön. Har beställt kläder från nätet för 3 000. Och igår (med klippningen inräknad) försvann över 2800:-!! Så nu är man både fattig o ful i håret! SUCK.....

Här kommer lite bilder på lite av vad jag shoppade igår:

Såhär såg jag ut innan jag gick till frissan.

Såhär såg jag ut sen.

Inte nöjd!

Såhär kommer jag att se ut i vår..

..och såhär...

..och såhär..

..kanske såhär??...

..men definitivt såhär iaf!!!!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Fast så hemskt blev det inte!! Du måste nog bara vänja dig, vännen! :)

2009-02-02 @ 11:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0