Stockholm i mitt hjärta...

..nej riktigt så illa är det inte. Men för er som undrat om jag lyckats ta mig till och från storstaden i ett stycke så är svaret: JA! Och stockholm var underbart!! Jättefint, mycket att titta på.. Men framför allt så hade man någon underbar att göra det med! Jag ville verkligen inte åka hem i söndags. I fredags när jag klev av tåget (mer än lite smått irriterad över ungjävlarna på tåget som inte kunde hålla käften i en minut och föräldrarna som inte sa till dem små gaphalsarna..) så stod någon helt fantastisk och väntade på mig! Kändes så bra att få träffa honom igen och att veta att man hade hela helgen på sig att utforska en stad som jag inte besökt på 15 år!!

I fredags gick vi lite på stan, käkade på en skitcoolt ställe och sedan tog vi en liten bar-runda och kollade pulsen på stan.

I lördags gick vi upp tidigt och gav oss ut på stan för en shoppingrunda, en shoppingrunda som varade hela dagen;) Sen åkte vi hem o fräschade till oss och byte om och sen åkte in till stan för att käka. Hittade en liten mysig restaurang i gamla stan, passade sen även på att kolla läget på stureplan.

I söndags tog vi det lugnt, kollade in stan, åkte upp i katarinahissen och kollade på utsikten! Det började bli mörkt ute och det var så fint att se alla lampor. Och man såg så långt, så fin utsikt över gamla stan och djurgården och allt annat. När vi gick därifrån gick vi in på en liten gata och helt plötsligt var vi precis brevid en MONKI-affär, gisssa om lyckan var gjord!! =)

Och gissa om jag inte ville åka hem när det väl blev dags för det, efter stor störningar i tågtrafiken till och från stationen i sthlm.. Jag har åkt så mkt tunnelbana denna helgen, tror jag har varit på varenda tunnelbanestation i hela stockholm. Men fan va smidigt det var! Och man vande sig snabbt. Och så fick vi ju ta bussen ut till Lidingö där vi bodde, men det gick också väldigt smidigt. Och stället vi bodde på var väldigt mysigt! Ville stanna längre! Ville inte att helgen skulle ta slut. Men det var en så sjujäklabra helg=)

Idag har jag tvättat och sedan spenderat resten av dagen med en mycket underbar människa vid namn Karin! Vi fick ett ryck och beställde skor på nätet (troligvis det sista jag behöver efter denna helgen, har gjort plånboken mkt ledsen genom mitt shoppande denna helgen, men ju mer ledsen den blev ju gladare blev jag..) vi beställde likadana, skitchica =) Och dom var ju på rea så då är de ju tillåtet :)


Så här såg pjuckarna ut och kommer från Nelly.com ;)
Nej nu är det dags att avrund, god kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0